Autoritățile de la Vama Nădlac Arad au demarat un proces de digitalizare pentru a facilita traficul autovehiculelor de transport marfă care intră în România prin punctul de frontieră Nădlac 2 de pe autostrada A1. Sistemul de preselecție aflat în faza de testare și calibrare are ca scop îmbunătățirea algoritmilor de selectare a traficului greu.
Implementarea acestui sistem este similară cu un proiect anterior realizat de către DRDP Timișoara pe sensul de ieșire din țară prin același punct de frontieră, care a condus la reducerea timpilor de control efectuați de CNAIR.
Prin intermediul unui sistem securizat de senzori, vehiculele care nu prezintă riscuri de depășire a masei maxime admise sunt direcționate pe o bandă rapidă special amenajată, unde nu mai sunt supuse procesului de cântărire. Autocamioanele care prezintă risc de depășire a maselor maxime admise sunt direcționate către două benzi echipate cu sisteme de cântărire. Automarfarele înmatriculate în Uniunea Europeană vor circula pe o arteră dedicată, în timp ce cele înmatriculate în afara UE sau în UE vor folosi o altă bandă, în funcție de solicitare.
Această inițiativă are ca obiectiv principal fluidizarea traficului și îmbunătățirea eficienței procesului de control la punctul de frontieră Nădlac 2.