Primăria Municipiului Timișoara a anunțat că în perioada sărbătorilor de iarnă vor exista modificări în programul de lucru al structurilor sale. Aceste modificări au fost făcute pentru a asigura serviciile de strictă necesitate pentru cetățeni și pentru a finaliza activitățile administrative obligatorii la sfârșitul anului calendaristic.
La Direcția Regională Urbanism și Planificare Teritorială, în perioada 18 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024 nu se vor înregistra solicitări referitoare la activitatea de urbanism. În schimb, se va elibera doar acte și documentații de urbanism.
La Camera 12, activitatea cu publicul va fi suspendată în perioada 27 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024. Aceasta se va relua în data de 8 ianuarie 2024.
La Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, în perioada 27 decembrie 2023 – 14 ianuarie 2024, se vor prelua și înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice și juridice referitoare la clădiri și terenuri. De asemenea, se vor încasa diverse taxe, cum ar fi taxa judiciară de timbru și taxa pentru eliberarea cărții de identitate. Cu toate acestea, nu se vor încasa impozitele și taxele pe clădiri și terenuri, impozitul asupra mijloacelor de transport și taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate. Serviciul de depunere a declarațiilor fiscale pe platforma informatică Atlas nu va fi disponibil.
Direcția de Evidență a Persoanelor va avea un program special în perioada 21 decembrie 2023 – 5 ianuarie 2024. Se vor primi cereri și se vor elibera acte de identitate. Înregistrările nașterilor vor fi făcute în program normal, iar înregistrările căsătoriilor nu vor fi disponibile în această perioadă. Înregistrările deceselor vor avea un program special, cu anumite zile în care nu se va lucra.
Unele servicii, cum ar fi eliberarea certificatelor de stare civilă la cerere și transcrierile de certificate de naștere/căsătorie/deces emise de autoritățile din străinătate, nu vor fi disponibile în perioada menționată.
Este important de menționat că proprietarii de bunuri care doresc să le înstrăineze trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se face înstrăinarea. Certificatele de atestare fiscală eliberate în luna decembrie a anului fiscal 2023 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/terenurilor/mijloacelor de transport sunt valabile până la data de 31 decembrie 2023.