Timișoara se pregătește să primească o nouă infrastructură semnificativă: un pod peste râul Bega și o pasarelă pietonală inedită. Lucrările pentru aceste proiecte ambițioase ar urma să înceapă în 2025, cu o estimare de finalizare în opt-zece luni.
Podul peste Bega va închide inelul II de circulație din Timișoara, fiind planificat să treacă peste bulevardul Take Ionescu și noul ansamblu rezidențial ISHO. Mulberry Development, compania responsabilă de proiectul ISHO, a predat deja proiectul podului auto și al pasarelei pietonale în 2020, iar acum se află în proces de reavizare.
Viceprimarul Ruben Lațcău a declarat că Primăria Timișoara are un acord de finanțare semnat cu BERD-ul pentru aproximativ 15 milioane de euro, reprezentând o parte semnificativă din costurile de execuție. Se preconizează că execuția proiectului va începe anul viitor, după obținerea tuturor avizelor necesare.
Proiectarea podului auto a fost încredințată biroului de arhitectură Gaivoronschi & Andreescu din Timișoara, fiind descrisă ca simplă, eficientă și elegantă. În ceea ce privește pasarela pietonală, aceasta va include un amfiteatru spectaculos ce coboară către Bega și va pune accent pe iluminatul nocturn. Proiectul pasarelei este semnat de arhitectul timișorean Bogdan Zaha, cu experiență în Viena.
Ovidiu Șandor, dezvoltatorul proiectului ISHO, a menționat că proiectul a obținut toate avizele necesare la începutul acestui an, însă unele au expirat și necesită reînnoire. Costurile cele mai ridicate sunt legate de infrastructura rutieră și utilități, care vor fi complet reconfigurate pe acel tronson, inclusiv podul auto și pasarela pietonală.
În plus, se așteaptă deschiderea bulevardului cu patru benzi construit cu sprijinul financiar al celor de la ISHO. Acest drum, care traversează cartierul, este pregătit pentru deschidere, fiind marcat corespunzător și echipat cu semafoare. Predarea către Primăria Timișoara este iminentă, iar Ovidiu Șandor anticipează ca primăria să activeze bulevardul odată cu finalizarea procedurilor de predare.