Ministerul Educației a lansat recent în dezbatere publică un proiect de act normativ care urmărește să îmbunătățească procedura de management al cazurilor de violență în unitățile de învățământ preuniversitar din România. Inițiativa vine în contextul unei creșteri îngrijorătoare a incidenței actelor de violență în școli și subliniază nevoia de măsuri eficiente pentru prevenirea și gestionarea acestor situații critice.
Proiectul propus de minister prevede un set de proceduri clare și coerente pe care cadrele didactice, personalul școlar, dar și alte părți implicate trebuie să le urmeze în cazul în care sunt raportate incidente de violență. Printre măsurile prevăzute se numără formarea de echipe de intervenție la nivelul fiecărei unități de învățământ, care vor fi responsabile cu evaluarea rapidă a situației și cu aplicarea măsurilor necesare pentru protejarea elevilor și a personalului. De asemenea, este luată în calcul îmbunătățirea colaborării între școli, poliție și alte autorități locale pentru a asigura o intervenție promptă și eficientă.
Din perspectiva prevenției, proiectul include organizarea de sesiuni de informare și educație pentru elevi și părinți, axate pe recunoașterea și prevenirea comportamentului violent. În plus, vor fi dezvoltate programe de consiliere și sprijin psihologic pentru victimele violenței, dar și pentru agresori, cu scopul de a reduce recurența acestor comportamente.
Ministrul Educației subliniază importanța feedback-ului din partea publicului, invitând pe toți cei interesați să participe activ la dezbaterea publică. „Este esențial să construim un mediu sigur și sănătos pentru elevii noștri. Această procedură este menită să ofere un suport real și eficient atât pentru victime, cât și pentru cadrele didactice care se confruntă cu astfel de situații”, a declarat ministrul