Un nou capitol în infrastructură rutieră a României se deschide odată cu anunțul oficial privind construcția Autostrăzii A9, ce va lega Timișoara de punctul de frontieră Moravița, facilitând astfel conectarea directă cu Serbia. Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat că primele proceduri pentru proiectarea și execuția acestui important coridor rutier au fost deja demarate.
Prima etapă: Tronsonul Remetea Mare – Jebel
Primul tronson al autostrăzii, cu o lungime de 35,67 km, va conecta localitățile Remetea Mare și Jebel. Documentația tehnică pentru acest segment a fost transmisă Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) spre validare. Odată aprobată, contractul va fi finanțat prin fonduri europene, mai exact din Programul Transport (PT). Termenele prevăzute pentru acest tronson includ 12 luni pentru proiectare și până la 36 de luni pentru execuția propriu-zisă, însumând un total de maximum 48 de luni.
Acest tronson va include mai multe elemente de infrastructură majore, inclusiv construcția unui pod de 1.153 de metri care va traversa râul Timiș, precum și patru noduri rutiere esențiale:
– Remetea Mare, nod de legătură cu Autostrada A1,
– Albina, un nod rutier cu DJ592,
– VO Timișoara Sud, centura ocolitoare a orașului,
– Pădureni, nod rutier cu DN59.
De asemenea, este prevăzută subtraversarea DN6 și a căii ferate CF100 (București – Timișoara), precum și traversarea denivelată a liniei de cale ferată CF127 (Jebel – Liebling) și a drumului județean DJ693B.


