În primăvara acestui an, Euroins a fost confruntată cu o situație dificilă atunci când autoritățile au decis să îi revoce autorizația, ca urmare a unor probleme descoperite în dosarele respinse și a lipsei fondurilor pentru despăgubiri. Impactul acestui eveniment asupra companiei și asupra clienților săi este semnificativ, generând îngrijorări și incertitudini în rândul asiguraților.
Revocarea autorizației reprezintă un pas extrem de sever luat de către autorități, reflectând gravitatea problemelor întâmpinate de Euroins. Acest lucru a generat o lipsă de încredere în capacitatea companiei de a-și îndeplini promisiunile față de clienți și de a le asigura securitatea financiară. Mai mult decât atât, a generat o preocupare directă privind capacitatea companiei de a acoperi eventualele despăgubiri în viitor.
Peste 840 de mii de șoferi încă mai au asigurări auto obligatorii emise de Euroins, companie intrată în faliment în primăvară.
Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a publicat pe site-ul instituției o atenționare privind faptul că polițele de asigurare încheiate de Euroins România încetează de drept începând cu data de 8 decembrie, 7 decembrie fiind ultima zi de valabilitate.
„După data de 7 Decembrie 2023 (ultima zi de valabilitate a polițelor de asigurare încheiate de Societatea Euroins Asigurare Reasigurare SA, cu excepția celor încadrate în clasa de asigurări 15 Garanții) creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenței de primă pentru perioada rămasă neacoperită. În cazul polițelor de asigurare pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un demers suplimentar, în sensul notificării asigurătorului cu privire la încetarea respectivei polițe de asigurare. FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la patenți ai Societății Euroins Asigurare-Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la data de 07 Decembrie 2023, inclusiv“, transmite FGA.
Între timp, prețul asigurării RCA a crescut, astfel că un șofer cu o Clasă B8, care înainte de falimentul Euroins plătea suma de 752 de lei pe an, va trebui să achite acum peste o mie de lei pentru aceeași perioadă. Deși companiile de asigurări au oferte pentru 6 sau 12 luni, diferenţa între acestea este de multe ori este de doar 50 de lei.