Recent, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a făcut un pas important în direcția eficientizării procesului de evaluare a cererilor de finanțare pentru fonduri europene. Cu ajutorul tehnologiei avansate RPA (Automatizare a Proceselor Robotizate) de la compania românească Tailent, MIPE a fost capabil să automatizeze evaluarea a peste 7.000 de cereri depuse de către IMM-uri.
Această inițiativă reprezintă o premieră în România și marchează un progres semnificativ în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), având un impact pozitiv asupra procesului de obținere a fondurilor europene de către IMM-uri. Utilizând tehnologia RPA, evaluarea cererilor de finanțare a devenit mai rapidă, precisă și eficientă, contribuind la simplificarea procedurilor birocratice și reducerea costurilor administrative.
„MIPE dorește să devină un exemplu în digitalizarea operațiunilor interne și serviciilor oferite populației, fiind printre primele instituții publice centrale care apelează la tehnologia inovatoare RPA. Astfel, vrem să fim un exemplu nu doar pentru beneficiarii apelului, ci și pentru toate companiile și instituțiile publice românești, să le transmitem că transformarea digitală este nu doar posibilă, ci și susținută pentru dezvoltarea sustenabilă a economiei naționale”, a afirmat Adrian Câciu, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Implicarea companiei românești Tailent în acest proiect de digitalizare reprezintă un exemplu elocvent al potențialului tehnologic și al abordării inovatoare în domeniul administrării fondurilor europene.
„Pentru România este o premieră, un semnal clar dat de administrația publică centrală că lentila pusă pe digitalizarea României este o misiune extrem de importantă, asumată și susținută. Este îmbucurător că utilizarea tehnologiei RPA are loc pentru prima oară chiar în cadrul unui proiect care susține IMM-urile din România pe drumul lor către digitalizare”, a afirmat Mario Popescu, Co-Founder și CEO Tailent.
Roboții Tailent au avut sarcini precum gestionarea proiectelor, validarea și prelucrarea fișierelor, deschiderea canalelor de comunicare cu beneficiari, organizarea și procesarea documentelor, pregătirea și susținerea activităților de contractare. Mai mult, roboții software au complementat activitatea oamenilor folosindu-se de un mediu digital, oferind interconectare și interoperabilitate între instituții publice cheie precum ANAF, Ministerul Finanțelor și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în baza protocolului inter-instituțional al MIPE.