Asociația pentru Promovarea Timișoarei și Mastercard România au încheiat recent un protocol de colaborare pentru a stimula turismul în orașul de pe Bega în anii următori. Obiectivul acestui parteneriat este de a asigura un flux continuu de turiști către Timișoara, folosind analize de date și expertiza tehnologică furnizate de Mastercard.
Pe parcursul acestui proiect, Mastercard va punela dispoziție Asociației pentru Promovarea Timișoarei analize de date și consultanță tehnică pentru a dezvolta campanii și programe care să atragă un număr mai mare de turiști în oraș. De asemenea, la finalul acestui an, cele două organizații vor derula o campanie de marketing comună pentru a promova Timișoara ca destinație turistică-cheie a României în trei regiuni/țări selectate în baza datelor colectate.
Primarul Dominic Fritz, președintele Asociației pentru Promovarea Timișoarei, consideră că turismul reprezintă una dintre prioritățile majore pentru dezvoltarea orașului în următorii ani. Anul Capitalei Europene a Culturii a adus o vizibilitate internațională semnificativă, iar Timișoara dorește să capitalizeze pe acest lucru pentru a-și spori atractivitatea în rândul turiștilor străini. Colaborarea cu Mastercard oferă Asociației acces la date și consultanță pentru a lua decizii bine fundamentate într-un domeniu care a fost neglijat anterior. Experiența altor Capitale Culturale a arătat că acesta este momentul ideal pentru ca Timișoara să devină o destinație turistică puternică în anii următori, iar aceasta este direcția în care se îndreaptă acum.
Colaborarea dintre cele două organizații a început în luna septembrie, iar primele date privind fluxurile de turiști sunt așteptate să fie disponibile la finalul acestei luni. Din datele preliminare, principalele coridoare de călătorie de unde provin turiștii străini care vizitează Timișoara sunt Marea Britanie, Germania, Italia, Austria și Belgia.
Mastercard, după succesul campaniei de promovare a plăților cu cardul în transportul în comun, dorește să continue parteneriatul cu Primăria Municipiului Timișoara pentru a crea un viitor mai rezilient, inclusiv și sustenabil în domeniul turismului. Scopul este de a susține turiștii să plătească în siguranță, rapid și ușor, pentru orice doresc, oriunde și oricând. De asemenea, se urmărește încurajarea afacerilor să evolueze către plăți digitale și platforme online, precum și sprijinirea instituțiilor publice în găsirea de noi modalități de a stimula economia turismului. Raportul pus la dispoziție Asociației pentru Promovarea Timișoarei oferă o imagine de ansamblu asupra nevoilor, obiceiurilor și pasiunilor turiștilor care au vizitat orașul, oferind posibilitatea personalizării ofertei turistice pentru a satisface cerințele călătorilor.


