Primăria Municipiului Timișoara a intentat un proces în instanță pentru a solicita plata penalităților de întârziere la contractul de restaurare a Fântânii ornamentale cu pești. Acțiunea a fost inițiată deoarece firma J.D.A. CONSULT S.R.L., care a executat lucrările, nu a achitat factura emisă de Primărie în valoare de 506.321 lei, reprezentând penalitățile de întârziere.
Lucrările de restaurare a Fântânii ornamentale cu pești au fost finalizate de către firma în cauză cu o întârziere de 5 luni și 25 de zile, adică 178 de zile. Numărul zilelor de întârziere pentru care s-au calculat penalitățile a fost stabilit conform prevederilor contractuale și a ținut cont de ordinul de începere a lucrărilor, ordinul de sistare, ordinul de reîncepere a lucrărilor și data la care s-a comunicat finalizarea lucrărilor. Valoarea totală a lucrărilor de restaurare a fost de 568.901,06 lei, fără TVA. Pentru fiecare zi de întârziere, au fost aplicate penalități în valoare de 0,5% din valoarea contractului, adică 2.844,50 lei pe zi.
Primăria a transmis executantului 4 adrese de atenționare pe durata investiției, în încercarea de a-i reaminti să respecte termenul de execuție, însă acestea nu au avut rezultatele dorite în ceea ce privește mobilizarea firmei JDA CONSULT S.R.L.
Primăria Municipiului Timișoara a decis să acționeze în instanță pentru a recupera penalitățile de întârziere neachitate de către firma responsabilă de restaurarea Fântânii ornamentale cu pești. Valoarea acestor penalități se ridică la 506.321 lei și reprezintă contravaloarea a 178 de zile de întârziere în finalizarea lucrărilor.
Valoarea totală a lucrărilor de restaurare a Fântânii ornamentale cu pești a fost de 568.901,06 lei, fără TVA. Pe fiecare zi de întârziere, s-au aplicat penalități în valoare de 0,5% din valoarea contractului, adică 2.844,50 lei pe zi.