Primăria Tmişoara lansează miercuri, 28 februarie, Portalul Unic, o platformă complexă de servicii digitale pentru timișoreni, care asigură interacțiunea cu municipalitatea într-un mod accesibil și intuitiv.
Odată cu lansarea Portalului Unic, peste 300 de tipuri de cereri, precum și plata taxelor și impozitelor, vor fi disponibile fără deplasare la ghișeu. Fiecare cetățean își va putea crea o identitate digitală unică recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia va putea accesa serviciile oferite de Primărie și își va putea gestiona dosarul unic personal.
„Am gândit întreaga platformă astfel încât să răspundă nevoilor pe care le are cetăţeanul şi să reducă şi să simplifice cât mai mult birocraţia. Practic, indiferent de problemă – că e vorba de un aviz de la Urbanism, o plată la Direcţia Fiscală sau orice act de la un departament al Primăriei – cetăţeanul ştie la orice pas ce are de făcut, poate completa şi trimite formularele cerute de lege, poate urmări unde se află solicitarea lui şi, la final, primeşte răspunsul în contul său unic. Economisim nu doar timpul oamenilor, ci şi creştem transparenţa informaţiilor”, a explicat primarul Dominic Fritz.
Evenimentul de lansare se desfăşoară miercuri, 28 februarie, începând cu ora 17.30, la Cinema Timiş. În cadrul acestuia, va avea loc şi o dezbatere despre digitalizarea Timişoarei şi a României, la care vor participa: primarul Dominic Fritz, General Manager Microsoft România, Bogdan Putinică, General Manager ETA2U, Stelian Câmpianu, Head of Big Data & Security, Eviden Technologies România, Ovidiu Dan și consilierul personal al primarului Timișoarei pentru digitalizare, Valentin Mureșan, moderator, Silvia Fierăscu, cercetător la Universitatea de Vest Timișoara.
Acest serviciu este o premieră pentru administrațiile publice din România și a fost realizat în cadrul primului proiect de digitalizare cu fonduri europene câștigat de Primăria Municipiului Timișoara, în 2022.