Primul tren electric inter-regional, dintr-un set de 37 de comenzi contractate de compania Alstom, se pregătește să părăsească fabrica din Katowice, Polonia, în drumul său spre România. Această achiziție reprezintă un pas important în modernizarea rețelei feroviare și în oferirea unor servicii de călătorie mai eficiente și sustenabile.
Primul tren electric inter-regional va ajunge la Curtici, un important punct de legătură în rețeaua feroviară a României, în seara de sâmbătă, 2 decembrie, de unde va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar. Începând din 6 decembrie, trenul va intra într-o perioadă de testare, fiind necesar să parcurgă 10.000 de kilometri înainte de fi pus în circulație publică.
În total, România va achiziționa 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia). Acestea şi vor conecta Bucureștiul cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.