Primăria Municipiului Timișoara se pregătește să depună o nouă tranșă de cereri de finanțare pentru eficientizarea energetică a clădirilor rezidențiale din zona Dacia. Finanţarea este asigurată prin Programul Regional Vest 2021-2027, care are ca obiectiv principal crearea unei regiuni cu orașe prietenoase cu mediul.
Timișoara, în calitate de municipiu reședință de județ, beneficiază de o alocare distinctă de 10.115.229 euro pentru acest program, echivalentul a 50.326.298 lei.
„Ambiția noastră este să atragem toate fondurile europene pe care le avem la dispoziție și să reușim ca în timp scurt să reabilităm cât mai multe din blocurile din această zonă. Deja avem experiență acumulată, în ultimii 2 ani jumătate avem 51 de blocuri reabilitate sau în curs de reabilitare termică. Dacia e un cartier cu o mare densitate, cu multe blocuri deja vechi care au nevoie urgentă de lucrări care să crească confortul celor care locuiesc aici. În scurt timp, noi vom trimite înștiințări către fiecare bloc din această zonă și sper ca interesul proprietarilor să reabiliteze locuința cu bani europeni să fie ridicat”, a precizat primarul Dominic Fritz.
Aria de intervenție pentru acest apel de proiecte cuprinde blocurile situate între bulevardul Cetății, strada Gheorghe Lazăr, Calea Circumvalațiunii și Calea Torontalului. Se urmărește o dezvoltare integrată în zonă, având în vedere și alte proiecte de regenerare urbană și investiții finanțate din diverse surse.
Proiectul de reabilitare termică finanțează lucrări precum reabilitarea termică a elementelor de anvelopă a clădirilor, îmbunătățirea sistemului tehnic al acestora, utilizarea surselor regenerabile de energie și alte intervenții conexe. Pentru a obține finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, blocurile trebuie să îndeplinească anumite condiții de eligibilitate, cum ar fi acordul proprietarilor pentru lucrările propuse.
Asociațiile de proprietari din zona Dacia trebuie să trimită documentele necesare către Primăria Timișoara în termen de 2 săptămâni de la primirea înștiințării. Aceste documente includ solicitarea Asociației pentru mandatarea primăriei, hotărârea Adunării Generale a proprietarilor, lista proprietarilor și fișa tehnică a blocului de locuințe.
În situația în care asociațiile îndeplinesc condițiile de eligibilitate, vor fi încheiate contracte pentru mandatarea Primăriei Timișoara în vederea depunerii și derulării proiectului.