Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit recent la Timișoara despre stadiul unuia dintre cele două proiecte majore din domeniul feroviar finanțate prin PNRR. Proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferată Caransebeș-Lugoj-Timișoara-Arad, în valoare de 2,18 miliarde de lei fără TVA, ridică semne de întrebare pentru Grindeanu în ceea ce privește respectarea termenelor.
Ministrul a subliniat că, deși nu își face griji în ceea ce privește proiectele de infrastructură rutieră, situația este diferită în cazul infrastructurii feroviare. Lucrările pe acest tronson trebuie să avanseze rapid în următorii doi ani și jumătate pentru a respecta calendarul stabilit pentru finalizarea în 2026. Grindeanu a avertizat că ritmul de lucru trebuie să fie susținut pentru a respecta termenele impuse de Uniunea Europeană.
Proiectul pe tronsonul Caransebeș-Arad are o durată de execuție de 36 de luni. Pe tronsonul Caransebeș-Lugoj, lucrările includ modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru o viteză maximă de 160 km/h, dublarea liniei CF, construirea unei clădiri de mentenanță și a unei pasarele edilitare în stația CF Caransebeș, precum și modernizarea acesteia. De asemenea, se va construi un pasaj superior la intrarea în Lugoj (DJ 584) sau se vor monta sisteme automate de semnalizare la 12 treceri la nivel cu calea ferată.
Cu un ritm susținut al lucrărilor, proiectul ar trebui să fie finalizat conform programului stabilit, iar modernizarea infrastructurii feroviare va aduce beneficii semnificative pentru călători și transportul de marfă în zona respectivă.